zoekmachinemarketing-freelancerspot

Waarom iedere ondernemer aan zoekmachine marketing moet doen

Veel ondernemers starten hun zaak zonder een heel duidelijk uitgewerkt plan aangaande de marketing. Toch is dit vaak een hele belangrijke succesfactor bij zaken die het maken. Het is niet de kunst van marketing om de meeste mensen te bereiken, maar om de juiste mensen op het goede moment te bereiken. De mensen die van jouw producten of diensten gebruik willen maken moeten jouw bedrijf op het juiste moment tegenkomen. Om deze reden is zoekmachine marketing enorm waardevol. Op deze pagina vertellen we waarom eigenlijk iedere ondernemer aan zoekmachine marketing zou moeten doen. 

Wat houdt zoekmachine marketing in?

Maar laten we bij het begin beginnen, wat houdt zoekmachine marketing precies in? Zoals de term al een beetje weggeeft is het een vorm van marketing gericht op zoekmachine. Door gerichte zoekmachine marketing toe te passen zorg je dat klanten jou kunnen vinden op een moment dat ze naar een bepaald soort diensten of producten op zoek zijn. Doordat meer dan 90% van alle mensen zoekmachines zoals Google gebruikt om hun weg over het internet te vinden, kan zoekmachine marketing enorm effectief werken. Met deze manier van marketing tref je precies de juiste doelgroep en dat is toch wat iedere ondernemer uiteindelijk wil bereiken.

Zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren

Zoekmachine marketing bestaat eigenlijk uit twee verschillende onderdelen: zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Zoekmachine optimalisatie zorgt dat je hoog in de reguliere zoekresultaten terechtkomt door bijvoorbeeld SEO geoptimaliseerde teksten op je site. Zoekmachine adverteren via bijvoorbeeld Google Adwords kun je zonder verdere veranderingen gewoon doen door advertentieruimte in te kopen. Door zoekmachine adverteren zal je bovenin tussen de gesponsorde zoekresultaten belanden. Als potentiële klanten jou hoog in de resultaten van een zoekmachine zien staan betekent dat vaak dat ze je direct zien als topmerk. Over het algemeen zullen namelijk de grootste en meest populaire bedrijven namelijk hoog in de zoekresultaten verschijnen. 

Goed onderzoek

Om op het goede moment door de juiste momenten gevonden te worden moet je goed thuis zijn in het aankoopproces van klanten. Het is heel belangrijk om te weten op wat voor termen er gezocht wordt door mensen die uiteindelijk jouw producten of diensten af willen nemen. Je kunt met grootschalige reclamecampagnes een groot publiek proberen te bereiken dat vervolgens op zoek zal gaan naar jou als ze je diensten nodig hebben. Maar je kunt ook voor een veel kleiner budget een heel specifiek groepje zoekers bereiken die zeer waarschijnlijk naar jouw producten of diensten op zoek zijn. Wij kiezen het liefst voor het laatste en raden andere ondernemers aan ook eens te kijken naar de mogelijkheden van zoekmachine marketing. 

Uitbesteden aan de experts

Als je zelf niet zo thuis bent in het optimaliseren van je website en vindbaarheid, kun je de zoekmachine marketing natuurlijk uitbesteden. Zoekmachine marketing is een echt vak en zeker niet iets wat je moet onderschatten. Er zijn weliswaar veel bronnen die je online kunt raadplegen om jezelf het een en ander aan te leren, maar een expert worden op het gebied van zoekmachine marketing dat is een lang en intens proces. 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees privacyverklaring

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten