reclame-maken-zzp-corona-freelancerspot

Reclame maken als zzp’er in tijden van corona: 4 tips

Zeker in tijden van corona kan het handig zijn om wat extra reclame te maken voor jezelf als zzp’er. Het werk ligt in crisistijden immers niet voor het oprapen. Daarnaast hebben ondernemers in veel gevallen zeeën van tijd over, omdat je toch de hele dag thuis bent. Maar hoe pak je dat precies aan? Met reclame maken kun je immers compleet de mist in gaan of juist enorm in de belangstelling komen. Het is belangrijk dat je het op een slimme manier aanpakt. Blijf dus dicht bij jezelf.

Reclame maken als zzp’er in tijden van Corona

Het kan zijn dat je door de coronacrisis bang bent om minder werk te krijgen. Kun je in de toekomst nog wel aan opdrachten komen? Het kan natuurlijk zijn dat je minder opdrachten krijgt in de toekomst, omdat potentiële opdrachtgevers die opdrachten niet willen uitbesteden door geldgebrek. In werkelijkheid blijkt deze gedachtegang echter helemaal niet te kloppen. Jouw opdrachtgevers willen ook dat jij als zzp’er goed draait, aangezien ze deels afhankelijk van je zijn. Wij zetten enkele tips voor je op een rij over hoe je in tijden van coronacrisis reclame voor jezelf als zzp’er kunt maken.

1. Zorg voor kwaliteit

Om ervoor te zorgen dat je genoeg opdrachten binnen blijft krijgen, is het belangrijk om juist in deze lastige tijd te zorgen voor goede kwaliteit. Zorg dat je feilloos bent in het uitvoeren van je opdrachten. Dat is namelijk de beste reclame. Als een opdrachtgever tevreden over jou is, is hij of zij sneller geneigd om je vaker opdrachten te geven. Bovendien bouw je op deze manier een goede naam op. 

2. Doe iets extra’s

Wat opdrachtgevers ook vaak prettig vinden, is wanneer je iets extra’s doet tijdens het uitvoeren van een opdracht. Hierdoor val je nog meer op en omdat je ongevraagd iets extra’s hebt gedaan, zal jouw opdrachtgever wellicht een positief woordje doen in een gesprek met andere potentiële opdrachtgevers. 

3. Reclameborden

Een andere manier op te adverteren is door middel van reclameborden. Denk bijvoorbeeld maar eens aan een willekeurig voetbalveld. Aan de zijkant van het veld zie je vaak tal van reclameborden van lokale ondernemers met daarop hun naam, wat voor onderneming ze zijn en hoe je ze kunt bereiken. Iedere week staan er honderden mensen langs zo’n voetbalveld, dus het kan zeker de moeite waard zijn om op deze manier te adverteren. Bovendien is een reclamebord laten maken absoluut niet duur en daarnaast zijn ze te verkrijgen in allerlei soorten en maten. 

4. Op de ouderwetse manier

Naast het feit dat jij als zzp’er bekend moet staan om kwaliteit, is het ook belangrijk dat je naamsbekendheid genereert. In tijden van corona heb je uitgebreid de tijd om na te denken over hoe je dat wil aanpakken. Soms hoeft het echter niet heel ingewikkeld te zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een advertentie laten zetten in de krant of adverteren op nieuwswebsites. Probeer vooral lokaal te adverteren, omdat mensen zeker in deze tijden snel geneigd zijn om lokale ondernemers te steunen.