offline-marketing

Offline marketing: 6 manieren

Illustratie door: Janis Andzans

Na het opzetten van je eigen onderneming moet ervoor worden gezorgd dat de klanten geïnteresseerd raken in wat jij aanbiedt. Dat kan natuurlijk alleen, als de klanten weten dat jouw bedrijf bestaat. Marketing kan hierbij goed van pas komen. De meeste manieren van marketing worden vandaag de dag gedaan via het internet, en dan vooral via social media. Toch zijn er ook nog steeds genoeg mogelijkheden voor offline marketing. We hebben een aantal voorbeelden voor je op een rijtje gezet!

1. Papieren media

De meest gebruikte en effectieve manieren van offline marketing is toch nog steeds het plaatsen van advertenties in de krant of in tijdschriften. Ondanks het feit dat de verkopen en abonnementen van dit soort media afnemen, is de afzetmarkt nog steeds erg groot. Hierdoor bereik je een groot publiek met je advertenties. Vooral lokale bedrijven kunnen hun onderneming goed promoten via bijvoorbeeld een plaatselijke krant.

offline-marketing-4

Lees ook: 6 Social Media (marketing) fouten die je NIET moet maken!

2. Flyeren

Ook in de grotere steden kun je natuurlijk goed gebruik maken van offline marketing manieren. Zo kun je gaan flyeren. Op deze manier kun je zowel nieuwe werknemers als potentiële klanten trekken. Er kan heel gericht geflyerd worden; bijvoorbeeld wanneer je doelgroep bestaat uit studenten. Gewoon een stapel mee, en deze uitdelen rondom de universiteit. Wil je het een stuk groter aanpakken? Dan kun je ook kiezen voor productdemonstraties of winkeldemonstraties. Zo zet je eenvoudig je product in de schijnwerper!

3. Sponsoring

Je kunt ook denken aan het aanbieden van bepaalde sponsordeals. Als jij met je bedrijf bijvoorbeeld een voetbalteam gaan sponsoren, zullen er veel mensen bekend worden met je bedrijf. Sponsoring kan in nog veel meer dingen worden toegepast. Zo kun je een bepaald evenement sponsoren, bedrijven, en ga zo maar door.

offline-marketing-3

Lees ook: Meer interactie op Social Media: 6 tips!

4. Bushalte

Nog steeds gaan er dagelijks heel erg veel mensen met de bus. Al deze mensen staan meerdere minuten te wachten bij de bushalte. In deze haltes is altijd ruimte en plaats gemaakt voor advertenties. Ook hier geldt weer dat je heel gericht kunt adverteren op het gebied van plaats. Als jij je bedrijf specifiek in een buurt wilt promoten, is een bushalte daarvoor een uitstekende optie.

5. Ga naar beurzen

In elke branche die je kunt bedenken is wel een bepaalde beurs actief. Op dit soort beurzen komen allerlei mensen samen die interesse hebben in de producten in jouw branche. Dit is de perfecte plek om jouw producten of jouw bedrijf te promoten. Alle Offline marketing manieren kun je hier gebruiken.

6. Stuur iets extra’s mee met je bestelling

Deze tip geldt natuurlijk vooral voor diegenen die een bedrijf voeren waar fysieke producten worden verkocht, maar toch kan hij goed van pas komen. In de verpakking of in de verzenddoos van je verkochte product kun je wat extra’s toevoegen. Gewoon wat leuks, zoals een snoepje, of een informatiepamflet over je bedrijf. Je kunt alle kanten op.

offline-marketing-2

Lees ook: Succesvol starten als freelancer: 7 tips!

Zijn we nog tips vergeten? Laat het ons weten in de comments hieronder!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees privacyverklaring

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten