interactie-social-media

Meer interactie op social media: 6 tips

Illustratie door: Rishab Soni

Social media spelen een belangrijke rol in de wereld van een ondernemer. Via de bekende kanalen kan men nieuwe klanten trekken en een naam maken. Dit gebeurt natuurlijk zo succesvol mogelijk wanneer er veel interactie is op de accounts van je social media. Met behulp van de volgende tips kun jij met een aantal simpele stappen invloedrijke social media-accounts gebruiken voor je bedrijf!

1. Plaats niet dezelfde berichten op verschillende kanalen

Een van de belangrijkste tips gaat over de differentiatie van de berichten die geplaatst worden. Een bericht op dat op Instagram wordt geplaatst kan een andere lading dekken dan een Facebook post. Als je de berichten rechtstreeks kopieert komt dit oncreatief over. Het is daarom beter om posts speciaal aan te passen aan de verschillende kanalen. Door te variëren in de berichten zal er meer interactie plaats vinden!

2. Stel vragen!

Vragen aan je volgers en connecties leveren gegarandeerd meer interactie op. Wees niet bang om de vragen op een provocatieve manier te stellen. Zoek de grenzen op, en men zal interesse krijgen, waardoor de discussies zullen oplaaien. Hierdoor start je een vuurtje, en zullen mensen eerder terugkomen naar je account.

3. Gebruik een vaste rubriek

Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan een wekelijkse stelling of vraag. Bij dit soort rubrieken is het van belang dat je een vaste groep mensen blijft interesseren. Deze vaste klanten zullen blijven komen. Daarom kun je ervoor kiezen om een rubriek voor een specifiek onderwerp te hebben. Natuurlijk moet je blijven variëren om interessant te blijven, en daarom is het belangrijk dat het onderwerp van de rubriek breed genoeg is om lang relevant te blijven.

interactie-social-media-2

Lees ook: 6 Social Media (marketing) fouten die je beslist niet moet maken!

4. Een kijkje achter de schermen

Mensen zullen altijd geintresseerd blijven in de manier waarop jij jouw bedrijf runt, en hoe het eraan toe gaat op de werkvloer. Daarom zal een kijkje achter de schermen veel interactie doen opwekken op de social media. Met de nieuwste technologieën is het mogelijk om tours te geven in je bedrijf. Zo’n tour kun je uiteraard ook combineren met andere social media-acties. Denk er bijvoorbeeld aan om een aantal vragen te laten insturen. Zo kun je een meer gedetailleerde blik laten zien van je onderneming.

5. Geef tips

Aangezien jij de expert bent in je vakgebied, zullen mensen geïnteresseerd zijn in jouw mening hierover. Hier kun je op inhaken door tips te geven over bepaalde zaken. Houd wel in het achterhoofd dat je je aan moet passen aan de kennis van je doelgroep.

6. Humor!

Humor is altijd de beste ijsbreker, en het is ook een van de grootste prikkelaars. Daarom is het goed om je berichten een goede dosis humor mee te geven. Bedenk wel dat de berichten niet te onserieus moeten worden. De perfecte balans hiertussen vinden zal veel interactie opleveren!

Zijn we nog tips vergeten? Laat het ons weten in de comments hieronder!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees privacyverklaring

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten