hoger-in-google

Hoger in Google komen: 3 Tips voor dummies

Hoog in Google staan; vele ondernemers en professionals zullen dit graag willen realiseren met hun website op de belangrijkste keywords. Een hoge positie in Google betekent in principe meer bezoekers naar je website en dan moet je er nog voor zorgen dat je website converteert. Hoe bereik je eigenlijk die hoge positie in Google? Je leest alles erover in deze blog.

1 On-page optimalisatie

Door je website on-page goed geoptimaliseerd te hebben, is de eerste stap richting een hoge positie in Google gezet. Onder on-page optimalisatie verstaan we alle interne opties in een website die goed voor elkaar moeten zijn. Je moet denken aan de website content (Gebruik hierin de belangrijke keywords voor jouw bedrijf) META-titels en beschrijvingen. Eigenlijk alles wat de consument kan zien op je website valt onder on-page SEO. Duidelijke teksten, goede visuele ondersteuning en de customer journey moet goed in orde zijn.

hoger-in-google-2

Lees ook: SEO: wat is het en waarom is het zo belangrijk?

2 Off-page optimalisatie

Naast on-page optimalisatie heb je ook off-page optimalisatie om hoger in Google te komen. Onder off-page optimalisatie verstaan we alle externe zaken waardoor je website kan stijgen in de zoekresultaten van Google. Een groot deel van off-page optimalisatie is het generen van relevante links naar jouw website. Je verbetert de online reputatie van jouw website door webmasters van andere websites die gerelateerd zijn aan jou een linkje te sturen naar jouw website. Dit kan door middel van betaalde links, maar ook in de vorm van een linkruil. Veel goede en relevante links naar jouw website ziet Google als bewijs dat de kwaliteit van jouw site goed is. Het zijn eigenlijk een soort van aanbevelingen, en dit is één van de redenen waardoor je flinke stappen in de zoekresultaten kunt maken. Het is verstandig om dit door een professional te laten doen, want verkeerde links kunnen ook een slechte uitwerking hebben.

Relevante links

Zorg ervoor dat de links relevant zijn aan jouw website en dat ze van een bepaalde kwaliteit zijn. De kwaliteit van andere websites zijn te zien door gebruik te maken van gezond verstand en bepaalde tools zoals MOZ en MajesticSEO. De domein autoriteit en de trustflow zijn twee goede maatstaven om te bepalen of een site kwalitatief goed is. Er zijn verder ook nog een aantal manieren om dit vast te stellen, maar dan gaan we er te diep op in.

Lees ook: Dit zijn de online marketing trends van 2019!

3 Social media links

Veel volgers en likes zorgen voor vertrouwen. Als er veel social signals naar je website zijn, dan ziet Google ook dat er veel interesse voor je website is. De laatste jaren is dit één van de belangrijkste ranking factoren geworden, samen met goede content en een goed linkprofiel dat door linkbuilding behaald is. Zorg er dus voor dat je website on-page en off-page goed geoptimaliseerd is en dat er veel engagement op je social media kanalen is, dan verwerf jij in de toekomst ook een goede positie in Google. Een hoge positie in Google heeft vele voordelen voor jouw business, ongeacht de branche. Ga direct aan de slag met deze punten en ga voor die toppositie in Google!

Zijn we nog tips vergeten? Laat het ons weten in de reacties hieronder!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees privacyverklaring

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten