Iedereen kent Google als zoekmachine maar voor ondernemers kan het ook een geweldige plek zijn om te adverteren. Google werd in september 2020 voor maar liefst 94,37% van de online zoekopdrachten in Nederland gebruikt. Als mensen ergens naar op zoek zijn gebruiken ze dus bijna altijd de Amerikaanse zoekmachine. Voor ondernemers is dit natuurlijk een interessant gegeven. Je wilt namelijk de consumenten bereiken die specifiek naar jouw product op zoek zijn. Door via de zoekmachine te adverteren kun je precies de doelgroep bereiken die je nodig hebt om jouw diensten of producten aan de man te brengen. Google Ads is een hele handige en vrij eenvoudige tool om meer klanten te werven. Op deze pagina leggen we je uit hoe je Google Ads in kunt zetten.
Zorg voor een Googleaccount
De eerste stap voor het gebruiken van Google Ads is een vrij eenvoudige. Je hebt een Google account nodig en als je deze nog niet hebt moet je er een aanmaken. De meeste mensen zullen echter al over een Google account beschikken die je in kunt zetten voor de volgende stap.
Meld je aan bij Google Ads
De volgende stap is je aanmelden bij Google Ads. Als je bent ingelogd met je Google account is dit vaak een kleine moeite. Vervolgens kun je gaan nadenken over hoe je Google Ads wilt gaan gebruiken. Je moet hiervoor allereerst een beetje weten over hoe Google Ads werkt. Je kunt het systeem het best vergelijken met een veiling. Iedere zoekopdracht kan hierbij worden gezien als een veiling. Je bepaald hierbij van te voren het bedrag dat je wilt bieden om bovenaan te komen bij zoekers met een bepaalde zoekopdracht.
Optimaliseer je advertentie
Nu je klaar bent om Google Ads te gebruiken moet je gaan nadenken over hoe jij gevonden wilt worden. Op welke zoektermen wil jij gevonden kunnen worden en hoe ziet de pagina er uit waarop je klanten kennis laat maken met jouw bedrijf. Als je het lastig vindt om zelf de optimale advertentie samen te stellen kun je hulp inschakelen van professionele marketeers zoals online marketing bureau Conversies.nl, zij kunnen je snel en voordelig helpen om optimaal gebruik te maken van Google Ads. Hoewel Google Ads de laatste jaren enorm efficiënt en populair is gebleken, kun je tegenwoordig ook via onder andere Bol.com, Martkplaats.nl en Amazon je producten in de markt zetten. Dit wordt marketplaces advertising genoemd en kan je aan veel klanten helpen. Misschien juist omdat Google Ads zo populair is, kan het op deze manier adverteren bij producten waar veel aanbieders voor zijn soms nog beter werken.