origineel-visitekaartje-2021-freelancerspot

5 tips voor een uniek visitekaartje dat eruit springt!

Illustratie door: Natasha Remarchuk van Ouch!

Een visitekaartje is in het bedrijfsleven een van de belangrijkste communicatiemiddelen. Het is een praktische manier om de relevante contactgegevens van jouw bedrijf te verspreiden. Je kunt visitekaartjes geven aan klanten, zakenpartners of uitdelen op beurzen en netwerkbijeenkomsten. Aangezien veel mensen tegenwoordig een visitekaartje hebben, is het wel belangrijk dat die van jou opvalt. Daarom is het slim om een uniek visitekaartje te ontwerpen, waarop alle relevante informatie over je bedrijf vermeld staat. Een visitekaartje drukken kun je tegenwoordig gelukkig eenvoudig online doen. Kijk daarvoor eens op de website van PeterPrint. Daar kun je namelijk niet alleen terecht voor visitekaartjes, maar ook voor brochures, flyers, posters, ansichtkaarten, folders en nog veel meer. Voor elk soort drukwerk kun je een beroep op ze doen. Je gepersonaliseerde visitekaartjes heb je dan binnen een mum van tijd in huis. Bij het ontwerpen is het wel belangrijk dat je gaat voor een uniek design. Je wil immers opvallen tussen de rest. Maar hoe doe je dat? 

Afwijkend formaat

De standaard afmetingen van een visitekaartje zijn 8,5 x 5×5 cm. Nergens staat echter dat het verplicht is om die afmetingen te gebruiken. Juist als je kiest voor een ander formaat visitekaartje, val je op. Ook kun je kiezen voor een andere snijvorm. Dit kun je meestal aangeven bij de drukker. Wel moet je dan rekening houden met hogere kosten voor het drukken van de kaartjes. Bedenk ook bij het kiezen van het formaat aan het feit dat veel mensen adresbakjes gebruiken. Deze adresbakjes zijn vaak afgestemd op het standaardformaat visitekaartjes. Als je kaartjes dus veel te groot zijn, zullen ze niet in de bakjes passen.

Papiersoort

Hoewel niet veel mensen dat weten, zijn er duizenden verschillende papiersoorten waar je je visitekaartje op kunt laten drukken. Meestal biedt de drukker een standaard papiersoort aan, aangezien dat dan de gangbare papiersoort is, maar ook omdat dat voor hen het goedkoopst is. Overleg dus met de drukker de mogelijkheid om een andere papiersoort te gebruiken, aangezien je ook daarmee kunt opvallen tussen andere visitekaartjes.

Extra’s

Het kan leuk zijn, mits je niet overdrijft, om iets extra’s toe te voegen aan je visitekaartje. Als het niet te aanwezig is, wordt het vaak wel gewaardeerd. Het gaat immers uiteindelijk om de informatie die vermeld staat op het visitekaartje. Je kunt bijvoorbeeld denken aan speciale magneetkaartjes, waardoor het kaartje iets zwaarder wordt. Of maak van je visitekaartje tegelijkertijd een liniaal. Wel is het belangrijk dat het extra element aansluit bij je bedrijf. Ook moet je dan rekening houden met hogere kosten.

Verlies het doel niet uit het oog

Het is natuurlijk leuk en opvallend om een uniek visitekaartje te hebben, maar het is wel belangrijk om het hoofddoel niet uit het oog te verliezen. Dat is natuurlijk het overzichtelijk weergeven van relevante contactgegevens van jouw bedrijf. Het opvallen komt op de tweede plaats. Zorg in ieder geval dat relevante contactgegevens worden vermeld en dat je bedrijfsnaam duidelijk leesbaar is.

Overdosis aan informatie

Vind wel een goede balans in de hoeveelheid informatie die je wil vermelden op het visitekaartje. Te veel informatie draagt namelijk niet bij aan de overzichtelijkheid. Een overdosis aan informatie levert geen goed visitekaartje op. Vermeld daarom alleen belangrijke gegevens, zoals: naam, bedrijfsnaam, website en telefoonnummer.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Lees privacyverklaring

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten